1.1.2 BASIC TRADE BANK

faizul | Saturday, November 26, 2011 |








Trade Bank 
Market bertarikh 23/09/10 dan 24/09/10 (gambar kanan)...lebih baik you all buka terus market di metatrader...ok..Apa yg saya sarankan cara belajar yg betul iaitu...buat /salin semula kerangka kerja seperti nota ringkas ...guna TF h1 ..Baca isi kerangka kerja n0 1. Masa candle besar terjadi : 3 , 4 ,5 petang dan 8 ,9,10 mlm (jam malaysia ) ...cuba you perhati market 23/09 (gambar kiri)....dari sideway market dari 5 pagi sampai jam 2 ptg size candle kecil kecil antara 14 pip,12pip,6pip,3pip.....tiba tiba candle jam 3 petang muncul candle bersize besar sell bersize 37 pip ...APA BENDA NI ?...dan you all kena faham market London baru Open...YES...ni lah candle Bank...dari sideway market...sideway market...sideway market (minima 3 jam ...cantik 4 jam...7jam..ke atas ) tiba tiba bila masa masuk kepada London Open (jam 3.4 & 5 ptg) muncul candle bersize besar 37 pip....APA NI ? ...tiba tiba saja mendominasi market ke arah sell....utk sebagai panduan supaya kita tak tersilap mengenal pasti APA SEBENARNYA YG mengerakkan market kearah sell secara tiba tiba....bila saya baca Idea dari Warren Buffet ...maka dari awal tahun lepas lagi ...saya membuat kajian demi kajian...demi kajian yg berterusan ...maka secara perlahan lahan saya menulis Kerangka kerja...Bila lazimnya berlaku.. (MASA)...oleh kerana Beliau menyarankan kerangka kerja ni mestilah yg KUKUH ...maka saya terpaksa mengujinya berpuluh puluh malah beratus kali...di samping saya tengok market market yg lepas...begitu juga dgn sizecandle nya..dan sideway market nya...Pembatalan nya...byk kali saya membuat perubahan ....samada menambah atau mengurangi kepada isi isi kerangka kerja ...jadi kerangka Kerja ini saya hasilkan ,bukan kajian 4 ...6 ..10 bulan tapi melangkaui setahun dan saya uji ,bukan bepuluh kali malah ratusan kali...baru lah saya menetapkan nya..dari segi 1,Masa 2. sizecandle 3.sideway market 4.market batal 5.market terbaik .......matlamatnya hanya satu saja iaitu mengesan kehadiran bank di pasaran forex...bila dah PASTI...kita akan bersama sama bank tadi melabur (tumpang makan)...so...jgn lah ada antara you all baru belajar sebulan dua bulan dah kata OK...atau baru seminggu dua minggu belajar ,terus kata pening lah...tak bole lah...tak faham lah...saya lebih setahun belajar pun saya sabar...saya tak pernah kata tak bole lah,pening la atau saya dah OK...


Trade Bank 
Cuba you perhati market bertarikh 24/09/10 (gambar kanan)...perhati market dari pagi...sideway market...sideway market...candle kecil...tiba tiba jam 4 ptg...market tiba tiba bergerak buy kuat ...Apa Benda NI ?....hasil kajian saya....setelah saya uji beratus kali...inilah Bank ...supaya mudah,dan saya baca nasihat Warren Buffet,beliau menyarankan tulis dlm bentuk kerangka kerja (Garis Panduan)....sebab tu saya tulis masa nya berlaku...sizecandlenya ...jika sizecandle bawah 32 pip,ini bukan Bank....bentuk marketnya..pembatalan nya...yg penting nasihat Beliau,mestilah KUKUH ...utk kukuh..kena uji byk kali .....ok...tiba tiba jam 4 ptg ...muncul candle besar size 65.....menurut isi kerangka kerja (garis Panduan) ...jamnya berlaku ada saya tulis...YES...garis panduan no 1. telah di penuhi.....baca garis panduan no 2...size candle pula....65 pip...YES...juga di penuhi....baca garis panduan no3....sideway market ....YES...juga di penuhi ...market tak batal...maka ...kita telah berjaya mengesan kehadiran bank utk buy..maka jam 5 ...kita bersama sama bank tadi melabur buy...laju..laju..laju ...cepat kenyang...1 jam close...cukup la...nak untung besar,bukan pip yg byk...ini cara yg salah...tapi gandaan yg besar...cth lah 40 pip tapi gandaan 100 usd 1pip ...kenyang juga...nasihat saya ....jika jumpa market terbaik (first Class)...saya selalu gi tau rakan rakan rapat saya ...BOOOM...isitilah saya la...mereka baru aje...mereka gi tau saya...seminggu satu atau 2 kali masuk market pun dah kenyang ....modal tak besar mana pun....saya tengok mereka gembira...saya pun tumpang gembira...mcm petang khamis lepas tu EU...9/12/10 ...mereka sell bersama sama bank...mereka tahu/faham itu market terbaik dan berlaku pd hari yg terbaik utk melabur....saya dengar dengar...mereka bukan setakat melabur mcm biasa...tapi mereka BOOM ....jujur dari hati saya...saya kagum ....mengapa?....mereka baru aje..tapi cara mereka berfikir dan bertindak seperti seorg millionaire...cara yg betul...tunggu market terbaik dan hari terbaik...pastu...dah pasti...mereka BOOM betul betul... jarang jarang masuk market...










Post Comment