1.2 CARA2 BELAJAR TBST

faizul | Saturday, November 26, 2011 |


belajar ni..tak perlu lama lama..
tapi..
tertib..
kena betul..
cth..
ada catatan..
buat nota ringkas..
..tumpuan..
..yg kita belajar tu..kena periksa..berkali kali..

..belajar ...berterusan
hari hari..
ajarin..?
boleh..asalkan ada kemahuan..
kesungguhan..
..kesabaran..

..disiplin yg tinggi..
semasa belajar..
..Cara terbaik...
mahu..
ikut..
saya bagi cara nya..

..byk perkara saya bagi yg baik..
berharga..
tapi..
semcm tak di Nilai..
org tak tahu Menilai..
cth..mudah la..
kita bagi sekeping cek rm 1 juta kpd kanak kanak kecil..
bagi dia..
kertas ni..tak da harga..
sama saja..

...Belajar ni..satu saja yg penting..
..Buat Jadual..
dan
kena
ikut
jadual
tadi
..bila buat Jadul..
jadual waktu..time table..
..baru la..
kita dpt meNILAI..
kesungguhan diri kita..
..jika kita dpt mengikuti..jadula belajar tadi..


maka
kita dpt tahu..
bahawa
kita ni bersungguh sungguh
nak belajar..
jika kita tak Mahu..mengikuti..
jadual yg kita buat tadi..
maka
kita
dpt tahu
sebenarnya
kita
sebenarnya
Tak ada kesungguhan..
tak da keinginan..
utk belajar..
..diri kita..hakim paling baik..
simple je..
ok..
bagaimana
utk
menilai
diri kita..
kita kena BERANI utk KRITIK..
Nasihati
diri sendiri..
jika org lain salah..
kita Berani kritik..
tapi..
DIRI sendiri salah..
kita
Tak BERANI komen..
..saya cabar you ..
kita berdiam..
cuba
berani
ambil
cabaran
saya
mcm ni..
..Buat Jadual..
belajar..
1 hari..2 jam saja belajar..
forex
masa..ikut kesesuaian
dulu saya study forex..minima 4 jam sehari..
pagi ..ptg..mlm..
sekarang..
1 jam saja..
jika ada masa..
2 jam saja..
..saya buat jadual..
saya ikut
jadual tadi..
disiplin kan diri..
dgn waktu..
dari sini..baru la
kita tahu..faham..
diri kita..
..kesungguhan kita..
..kemahuan kita
..benar benar nak belajar..
atau
sekadar
bercakap saja..
atau
khayalan..imiginasi saja..
..Diri kita..MUSUH kita..
..Diri kita...sebenarnya penghalang..
utk berjaya..
..sikap kita..
..sifat kita..
kena Ubah
..Buang jauh jauh..sifat Malas..
..ambil sifat Rajin..
..berdisiplin tinggi..
..komitmen kena tinggi dgn apa yg kita buat..
100 %..komitmen..
...cuba ikut dulu ni..
ok..
he he..
saya senyum ni
Niat saya baik..
utk tengok you all berjaya..
tu saja..
ok..
...buat la..
..Jadual belajar..
..time table..
tanda
bukti
kesungguhan anda..
utk belajar..
dan
ikuti
patuhi
jadual belajar tadi..
...NILAI diri anda...
ada kah..ada kemahuan..
..atau kesungguhan..
ws
... atau..
..diri anda sendiri..akan tahu ..SIAPA diri anda sebenar nya..
........jumpa lagi...

Post Comment