2.3.1 CANDLE 28PIP...ADAKAH CANDLE BANK??

faizul | Wednesday, December 07, 2011 |
Soalan Pelajar : nak minta komen abg din...28 tu kira boleh dianggap CB ker??


Sebelum saya bagi jawapan YES OR NO...
satu perkara yg amat penting..
perlu di FAHAMI...

iaitu...
...ASAS kpd Lahir nya Trade Bank dan Smart Trade...
ialah...
"Forex Has Memory"...by Dan Zanger..
...ASAS kpd Lahir nya Trade Bank dan Smart Trade...
ialah...
"Forex Has Memory"...by Dan Zanger..
apa yg di maksudkan oleh Dan Zanger ini..
ialah..

Chart Patterns...
Price & Volumes..
itu bahasa dia lah..
saya Huraikan ..supaya TAK salah Faham...
ikut bahasa mudah kita
Forex Has Memory...ni...bahasa mudah nya ialah..
market forex ni...
akan melakukan perkara yg BERULANG ULANG..
selalu saya tulis kat market yg saya post...
Memory...maksud nya...BERULANG ULANG..

APA...?
..BILA..?
..BAGAIMANA..?
ini tentu menjadi persoalan yg bermain di Minda anda..
Dan Zanger....
memberi resepi nya...



1.Chart Patterns....
..bentuk market...
corak market..
ini elemen penting....
ini elemen penting....

2.Price & Volumes..
..terbagi kpd 2...

1.sizecandle...
sizecandle sideway..
..sizecandle Bank..
2.volumes...atau..kekuatan suatu pergerakan market
pada suatu masa tertentu..
cth nya...market dah bergerak 85 pip..buy..
atau..
market dah bergerak 160 pip..
dah max

Dan Zanger dan Warren Buffet....
soros saya tak pernah baca..
ke dua dua pelabur terbaik dunia ini..
menasihatkan..
Trade hendak lah bersama sama Bank..
IKUT BANK..

dia tak bagi tau..
secara terperinci
UMUM saja..
pesan dia..
buat penelitian/kajian..
buat KERANGKA KERJA..
jadi..
Idea
KERANGKA KERJA NI...
bukan lah Idea saya..
sebenar nya....
kalau kita berfikiran ...guna akal..
buat kajian..
pd bentuk bentuk market..
pd
price and Volumes..
mereka ni...

DAH terang Terang
bagi tahu
bila Bank melabur..
NAMPAK...
mana satu..
candle bank..

bila..
selalu nya..
masa atau jam..bank
atau hari
bank akan melabur...
bentuk market mcm mana...
bank akan melabur...
sebab..
perkara ni...
akan BERULANG ULANG...

...APA YG BERULANG ULANG..?
1.MASA....
....JAM...
...HARI...
BANK MELABUR..
2.SIZE CANDLE BANK....
32 PIP KE ATAS...
42 PIP KE ATAS...

peringatan penting...
cuba you all perhati...
cuba you all teliti...
KENAPA..?
ADA BEZA NI.....
SEDANGKAN
YG MELABUR TU...
TETAP JUGA BANK...
fikir sejenak.....
faham kan di sini...
ini lah jawapan..

persoalan tadi...
kenapa ada beza 10 pip ni....?
menurut penelitian saya....
berASASkan...
price & volumes..
size candle...SIDEWAY...
adalah perkara yg BESAR..
PENTING..
jika melebihi sekitar 20 atau 22 pip...
maka
dia akan mempengaruhi
sizecandle bank..
iaitu 42 pip
jika bawah 20 pip...
kita hanya guna 32 pip..
ini

yg saya tulis dlm kerangka kerja....
Jika kita menaliti ...lebih lama belajar...
sizecandle sideway ni...
akan mempengaruhi...
sizecandle bank...

semakin size sideway ni...semakin mengecil
dan
semakin lama...
candle sideway terbentuk...
maka
market akan semakin cantik
ada masa...
hanya 24 pip..
candle BANK...
di mana..
candle sideway nya...
3 atau 4 jam..
sebelum candle bank
hanya sekitar...
3..5...4 pip saja..

INi lah KEFAHAMAN..
saya terpaksa..
menulis..
32 pip ke atas...
sebab
utk memudahkan
terutama
pd yg baru..
jika dah lama...
dah fham..
bentuk market
you boleh Nampak sendiri..
tp..
jgn lari
dari kerangka kerja..
ok

sebab tu..
saya suruh..
belajar belajar belajar...
JUJUR...saya kata ni...
saya TAK BOLEH bagi you faham...

KEFAHAMAN DTG DGN USAHA SENDIRI...
tanya lah Geat tu...rafiq tu...Mustang tu..
Sham tu...Saudagar segak tu...he he
bukan saya yg bg faham mereka...
KEFAHAMAN MEREKA PEROLEHI...ATAS USAHA MEREKA SENDIRI..
saya hanya TUNJUKKAN JALAN aje..
..LAGU NI...LAGU TU...he he kata org Utara..

sekian..

Post Comment