2.7.7 KULIAH ABG DIN PADA 14 JULY 2011

faizul | Monday, March 19, 2012 |

CHAT BERSAMA ABG DIN 
14/07/2011
jam 9.30 am

Soalan saya : market EU 13/07/2011
abg din...
pasal market semalam tu
saya baca penerangan abg din
saya faham
cuma...
bila saya post tu..
saya ade persoalan
izinkan saya 
terangkan
market semalam.. CB muncul pada jam 3pm
close CB ..pada zone .. melebihi 75 pips..
ikut KK .. market dah batal.. 


tapi saya paham
bila ade LAUT TENANG
kita boleh ikut..
jadi saya ikut
hingga close candle besar
pada jam 5pm
volume candle jam 5pm .. saya punya meta4 ialah 41 pips
jam 6pm candle reverse 
volume dia .. 38 pips..
saya nampak.. ini bukan CB jam 6pm.. sebab tu saya nampak.. dia 

bukan ST

tapi saya nampak.. dia cuma repair..
jam 7pm,.. naik semula
dan jam 8pm dia turun semula
masa nih saya BUY.. apabila price mengena .. close CB .. jam 3pm 

tu..
sebab .. saya BUY.. alasan nye.. repair market..
mula semula padan close CB tu..
jam 11pm saya close..
itu ulasan saya abg din..
saya tak anggap jam 6pm t ST.. sebab candle .. BUY sebelum nye
lebih besar
itu yang saya nak tanya abg din.. semalam.. 
camana abg din.?

OK...
saya dah rujuk kitab saya...he he..
sekadar nak kata..
candle jam 6 tu..Repair 
atau candle Bank ST..
..Yes..or..No...
..mudah aje...
yg susah ni...
apa sebab ...
jika saya kata ..YES..
apa sebab..
jika saya ..NO..

cth la..
mcm
candle GU...
selasa
mlm rabu..
jam 11 mlm...
jika org separuh fhm...
dia hanya akan tengok masa...
oooh..jam 11 mlm...
time reversal
candle gu..
dia sell...
tp..
market GU...naik lg...
sebab
dia tak faham..
price & volumes..
Candle GU..selasa mlm rabu..
jam 10 mlm

tu baru 39 pip...
NAMPAK mcm besar..
NAMPAK SAJA..
close candle jam 10 mlm tu...
ukur dari MULA Buy..
baru 105 pip
seorg yg fhm..
volumes GU..
dia TAHU ni...
market akan ke arah mana...
saya pun Buy..
sebelum tu..
kira nak close juga..
tp..
bila
teropong
ke price & volumes..
biar la..
Ok..
berbalik kpd soalan tadi......
bila saya teropong semula..
dari sudut bentuk market..
dari sudut price & volumes...
1.Bentuk market...
..Ada Laut Tenang...
sure..
..Trade Bank...
ptg semlm..
ini JELAS..
BYK BUKTI..
..maksud nya...
yg tersirat..
jika kita ukur..
dari open candle jam 3..

ke close jam 5 pm..
market dah 95 pip..
bergerak..
ini suatu KEPASTIAN..
yg mana..
pergerakan ini...
di latarbelakangi..oleh BANK BANK besar..
dan tengok...
satu BUKTI KUKUH...
volumes...
candle jam 5 tu...
52 pip...
atas 42..45 pip..
saya kategori
candle besar..
..candle jam 6 tu..
adalah REPAIR saja..

tak mungkin..
tak mungkin..
tak mungkin..
candle jam 6 tu..
Bank Melabur..SELL...
lawan
Bank Bank lain
terima kasih saudagar..
ingat kan saya semula..
nanti saya gi cth di kelas...
sebab
ada di market batal
smart trade
jika bank
melabur di london open
secara kuat 2 jam..
ok la..

saya perhati
saya perhati..
saya nilai dari jauh..
saya study dr jauh..
sesiapa yg dengar..pastu..dengar lg..
dengar lg..
tp..
tak amal..
tak yakin..
saya tahu..
tak leh sembunyi
dari saya..

dari cara dia ke mukakan soalan...
tindak tanduk dia..
di group ini..
memang..
mata kasar saya
tak nampak
tp..
AKAL saya TAK BUTA..

dan...
rakan rakan
yg
benar benar
nak belajar di sini..
saya pun tahu..
sesiapa dia..
dan
saya
nampak kemajuan..demi kemajuan..
market yg begini sukar..mengelirukan..gelap..
boleh di study..
apa lah sukar nya ..nak study..nak menaliti..
tabiat seorg manusia..

..tengok..
mcm geat ..
rafiq..
mustang..
sham..
baharin..
saudagar..

dan..ada sekitar..
lebih 20 org lg
saya 
nampak..
InsyALLAH swt...
sekitar 2 atau 3 bulan ni..
akan dtg
lebih ramai
mengikuti jejak langkah mereka.

cuma..

rata rata..
byk yg masih baru
biasa la...
benda baru..
mula GELAP..
sabar..sabar..sabar..
fokus..fokus...fokus..
perlahan lahan
dtg CAHAYA..
bila dtg CAHAYA..
maka
dgn sendiri nya..
gelap..
tetiba hilang
oooh lagu ni..
market dah bergerak buy...katakan 90 pip..
nampak...
apa nak di buat...
nampak...
apa nak di tunggu...
belum jadi..
belum ujud..
tp...
kita dah NAMPAK...
apa yg kita MAHU..
tengok lg...
ooh
jumaat plok ni...
tetiba...
jam 5 pm...
candle bergerak sell..
close..
ukur...
30 pip...
ke atas
mcm org ngantuk sorong bantal..
org lapar..hidangkan nasi..curry kepala ikan putih..
ada sambal belacan ..atau sambal kicap/cili..

satu atau 2 jam..
sebelum close
candle sell jam 5 tu...
kita DAH TAHU..
apa yg kita Mahu..
pada market...

katakan..
3 pm
atau 4 pm
kita dah terfikir..
kita dah TETAPKAN...
apa keinginan kita
pada market
pd hari tu...
jam 3 atau 4 tu...
masih di ruang fikiran kita
angan angan...
he he
kata org dulu dulu..
jam 6 pm...MENJELMA..
MUNCUL..
apa yg kita Fikirkan tadi...
ini bukan satu KEBETULAN...
ini bukan satu RAMALAN...
KITA DAH AWAL ...
set
program..
kita nak mcm ni...
sebab tu...
selalu saya kata...
MARKET IKUT KITA..
siapa ajar ILMU ni...
Ajaib Ilmu ni...
Ilmu ni..di Luar batas AKAl manusia..
di luar kemampuan akal saya..
saya sendiri pun..tak pernah terfikir
mcm ni...
Lebih Lebih lg...HH 1 Trade...
tu..
dah lebih 300 pip Gu..buy..
he he
ini lah suatu BUKTI...
kebenaran Sabda Nabi saw...
Doa tu..senjata org Mukmin..
imani...
melalui perantara satu Doa...
siapa baca doa ni...

masa belajar..TAKLIM...
di permulaan nya...
maka
ALLAH swt..
akan BUKA PINTU ilmu pd dia..
cuba you all..

buat mcm ni..
cuba baca perktaan ...ALLAH swt akan BUKA PINTU ilmu..
ada sesuatu NUR
perkataan ini..
ini kata seorg wali ALLAH swt
berbeza dari org biasa
kosong
saja 
BERKAT ORG NI...
..jumpa lg..

-END-

Post Comment