2.8 MARKET 7 BAR

faizul | Sunday, March 25, 2012 |


abg din.. dalam trade bank.. ape yang dikatakan market 7 bar tu
yang lain tu baru nak gosok gigi la abg din
hehhehe

7 bar...
ha''ah
jika usd chf...

EU bang din
hehehhe
saya tengah mendalami EU
hehheheh... maaf ye
semua nota .. saya buat satu satu.. kasi paham satu dulu
hhehehe



terlalu jarang..
biar dapat memori yang kuat dalam paler otak saya .. yang lembab sikit ni
ohh
sebab saya ade nampak dalam nota.. fb jamuddin sulaiman tu

seingat saya dlm bulan jun ke atau julai tahun lepas
sebab tu saya tanya
jarang berlaku..
ok

tengok kat fb saya tu....yg lama...perhati sideway iaitu bentuk market...hari...

abg din 7 bar berturut2 ke
cth sell mesti 7 bar

saya tak leh buat satu panduan utk EU..
usd chf...ok..
saya ada bagi panduan..
ok

bleh bang din
nak fahamkan sifat nye

mula London open.....close 10.30 mlm..
utk Usd chf..
1.sideway ...17 jam ke atas...bawah 20 pip..
lazimnya ...sideway mula jam 10 mlm sebelumnya...sampai ke London open..

tiba tiba...muncul candle bank..
hari...selasa dan khamis..
London open..

close 10.30 mlm..

7 bar tu.. maksudnye .. kalau jumpa patern ni.. market akan turu 7 bar ke abg din?

sebelah mlm pun ada...
maksud nya...cth...katakan candle bank muncul jam 4 pm...waktu malaysia..
katakan sell...
jsm 5 pm..kita entry sell...
lazimnya...kita close 1 jam..atau kurang atau 2 jam...
tp..
kes 7 bar ni..
kita akan close jam 10.30 mlm

betul
ohh. ok
dapat dah

memang untung besar la...

abg din.. syarat nye mesti sideway market sebelum nya 17 jam ke,,

lazimnya lebih 100 pip

atau.. lebih dari tu.. pun masih valid

abg 1/7/2010 mcm tu ke bentuk 7 bar abg din....
wslm

1/7/2010...apa pair
sham

eu abg din start buy pukul 4ptg.....

saya masih hold...buy usdchf..
jap

wahh ...
lama simpan bang din
malam kang ade NFP kan bang

EU 1/7/2010.. sideway 12jam tuh.. naik 14jam

tu pasal adi.....sy nak faham bentuknye

ya.
hari berapa tu..saya dah lupa..

1 julai abg din

bole untung 200 pip..

hari khamis tu

ya khamis

ya..
selasa atau khamis..
ni cth...eu
study la..
bagi fhm...
tengok bentuk market...
berapa jam...sideway..
size
sideway
Merata..
lurus

ok abg din

yer.. study jangan tak study
trade ikut kefahaman...

lepas je candle besar...katakan buy mcm EU semlm...mereka sell..ambil 20 ke 30 pip..

ni tak da dlm kerangka kerja..
tp...
mereka dah faham...
tengok EU semlm..
jam 9 mlm...

Post Comment